Reference e-shop unlocked.cz
První reference se týká e-shopu unlocked.cz, na němž se dnes prodává oblečení s potiskem, a kterému se věnuji od roku 2022. Konkurence v tomto odvětví je značně velká, stačí si zadat do vyhledávače oblečení s potiskem a sami uvidíte, kolik firem se tímto zabývá.
Výchozí pozice tedy nebyla bůh-ví jaká. Negativ bylo hned několik:
-
Neznámá a nová značka UNLOCKED.
-
Nový e-shop, nová doména.
-
Vstupní ceny oblečení od dodavatelů za vyšší ceny, než má dlouhodobá konkurence, to znamená vyšší prodejní cena.
-
Široká cílová skupina (můžete prodat oblečení pro dítě, ale taky pro seniory)
-
Široké zájmy cílové skupiny (nespočet motivů pro různé životní příležitosti, zájmy, významné události).
-
Start-up (zakladatelé) omezený rozpočet.
-
Jaké zvolit reklamní kanály? Cenové srovnávače, google nákupy, nic z toho nemůže zatím fungovat - jsme drazí.
Co s tím? A jak nad tím přemýšlet?
-
Nesnažit se pokrýt celý trh, celé portfolio, celou cílovou skupinu a veškeré zájmy. Dříve, než bych vytvořil produkty pro takto široký záběr, zřejmě by uplynula spousta času a především bych nebyl schopen definovat, jaký tón a způsob komunikace na e-shopou použít. Pro koho? Tykat? Vykat? Jaké produkty?
-
Vybral jsem tedy ženy + muži 35+ let, oblast zájmu hory a turistika. Podle toho jsem zvolil způsob komunikace, produktové portfolio
-
Nová značka, nový e-shop, nová doména - to všechno jsou věci, které vám na začátku nepomohou ani u zákazníků, ani u různých reklamních účtů, nebo algoritmů ve výsledcích vyhledávání na Googlu, Seznamu a jiných vyhledávačích.
-
Protože není nikdy mým cílem být odkázán pouze na reklamní nástroje, je potřeba v počátku projektu postavit první základy pro budoucí přísun návštěvníků z PLACENÝCH výsledků vyhledávání, tzv. organický provoz na e-shopu. K tomu je potřeba znalost optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO) a také schopnost vytvořit orgininální a relevantní obsah na vaše stránky produktů i do obsahové části e-shopu (blog, rádce aj…).
-
Další neznámý e-shop s oblečením a potiskem, by nebyla ta správná cesta, jak se prosadit v již zavedeném konkurenčním prostředí. Dnes se velmi často zmiňují “PŘÍBĚHY” - dnes mají příběhy i výrobci ponožek. Otázkou je, kam až sahá uvěřitelnost takového příběhu, nebo jen snaha o manipulaci zákazníka klišé frázemi.
-
Už od počátku bylo zřejmé, že se nemůžu vydat touto cestou. Bylo potřeba vymyslet způsob, kterým odůvodníme vyšší ceny, a kterým přesvědčíme zákazníky, aby udělali první nákup. Bez prvního nákupu nemá význam se vůbec bavit o tom, jakým způsobem se dále staráte o zákazníky, nebo jak připravujete objednávky. Když k nákupu nedojde, nic z toho se nestane.
-
Takže jsme vymysleli příběh a obchodní model, který je založený na podpoře osob s handicapem, kteří pro nás pracují, a kteří se starají o celý proces odbavení objednávek. A toto samozřejmě silně prezentujeme na e-shopu, v reklamách i v komunikaci se zákazníky. Příběh je reálný, uvěřitelný a především správně komunikovaný.
-
Znáte pojem emocionální, emoční nebo zkratovitý nákup? To je okamžik, kdy jste zasaženi něčím, s čím se ztotožníte, kde si obhájíte i nákup za vyšší cenu a uděláte jej takřka okamžitě. Bez schopnosti srovnat například ceny s konkurencí. Pro takové nákupy je důležitá kreativita, grafické vizuály i video. A pro takové materiály je zaručeně nejlepší a nejvhodnější platformou Facebook - pro naši cílovou skupinu 35+ let.
A pokud vás zajímá, jak si takový e-shop v posledních letech vede, můžete se podívat na detailní výsledky tohoto projektu na jednom z našich firemních webů.