Reference e-shop unlocked.cz

První reference se týká e-shopu unlocked.cz, na němž se dnes prodává oblečení s potiskem, a kterému se věnuji od roku 2022. Konkurence v tomto odvětví je značně velká, stačí si zadat do vyhledávače oblečení s potiskem a sami uvidíte, kolik firem se tímto zabývá.

Výchozí pozice tedy nebyla bůh-ví jaká. Negativ bylo hned několik:

  1. Neznámá a nová značka UNLOCKED.

  2. Nový e-shop, nová doména.

  3. Vstupní ceny oblečení od dodavatelů za vyšší ceny, než má dlouhodobá konkurence, to znamená vyšší prodejní cena.

  4. Široká cílová skupina (můžete prodat oblečení pro dítě, ale taky pro seniory)

  5. Široké zájmy cílové skupiny (nespočet motivů pro různé životní příležitosti, zájmy, významné události).

  6. Start-up (zakladatelé) omezený rozpočet.

  7. Jaké zvolit reklamní kanály? Cenové srovnávače, google nákupy, nic z toho nemůže zatím fungovat - jsme drazí.

Co s tím? A jak nad tím přemýšlet?

  1. Nesnažit se pokrýt celý trh, celé portfolio, celou cílovou skupinu a veškeré zájmy. Dříve, než bych vytvořil produkty pro takto široký záběr, zřejmě by uplynula spousta času a především bych nebyl schopen definovat, jaký tón a způsob komunikace na e-shopou použít. Pro koho? Tykat? Vykat? Jaké produkty?

  • Vybral jsem tedy ženy + muži 35+ let, oblast zájmu hory a turistika. Podle toho jsem zvolil způsob komunikace, produktové portfolio

  1.  Nová značka, nový e-shop, nová doména - to všechno jsou věci, které vám na začátku nepomohou ani u zákazníků, ani u různých reklamních účtů, nebo algoritmů ve výsledcích vyhledávání na Googlu, Seznamu a jiných vyhledávačích.

  • Protože není nikdy mým cílem být odkázán pouze na reklamní nástroje, je potřeba v počátku projektu postavit první základy pro budoucí přísun návštěvníků z PLACENÝCH výsledků vyhledávání, tzv. organický provoz na e-shopu. K tomu je potřeba znalost optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO) a také schopnost vytvořit orgininální a relevantní obsah na vaše stránky produktů i do obsahové části e-shopu (blog, rádce aj…).

  1. Další neznámý e-shop s oblečením a potiskem, by nebyla ta správná cesta, jak se prosadit v již zavedeném konkurenčním prostředí. Dnes se velmi často zmiňují “PŘÍBĚHY” - dnes mají příběhy i výrobci ponožek. Otázkou je, kam až sahá uvěřitelnost takového příběhu, nebo jen snaha o manipulaci zákazníka klišé frázemi.

  • Už od počátku bylo zřejmé, že se nemůžu vydat touto cestou. Bylo potřeba vymyslet způsob, kterým odůvodníme vyšší ceny, a kterým přesvědčíme zákazníky, aby udělali první nákup. Bez prvního nákupu nemá význam se vůbec bavit o tom, jakým způsobem se dále staráte o zákazníky, nebo jak připravujete objednávky. Když k nákupu nedojde, nic z toho se nestane.

  • Takže jsme vymysleli příběh a obchodní model, který je založený na podpoře osob s handicapem, kteří pro nás pracují, a kteří se starají o celý proces odbavení objednávek. A toto samozřejmě silně prezentujeme na e-shopu, v reklamách i v komunikaci se zákazníky. Příběh je reálný, uvěřitelný a především správně komunikovaný.

  1. Znáte pojem emocionální, emoční nebo zkratovitý nákup? To je okamžik, kdy jste zasaženi něčím, s čím se ztotožníte, kde si obhájíte i nákup za vyšší cenu a uděláte jej takřka okamžitě. Bez schopnosti srovnat například ceny s konkurencí. Pro takové nákupy je důležitá kreativita, grafické vizuály i video. A pro takové materiály je zaručeně nejlepší a nejvhodnější platformou Facebook - pro naši cílovou skupinu 35+ let. 

A pokud vás zajímá, jak si takový e-shop v posledních letech vede, můžete se podívat na detailní výsledky tohoto projektu na jednom z našich firemních webů.