Reference eshop unlocked4young.cz

V případě třetího e-shopu z rodiny UNLOCKED se potkala úvaha o tom, že už máme pokrytou značnou část naší hlavní cílové skupiny (ženy + muži ve věku 35 let a více + firmy) a to prostřednictvím unlocked.cz a unlocked4work.com. Ale co dál? Trh nabízí další příležitosti.

Ovšem….pokud je zákazníkům 35 a více let, skutečně se chtějí potkávat na e-shopu pro mladé? Každá z těchto cílových skupin očekává něco trochu jiného.

  1. Rozdílné produktové portfolio (v tomto případě trandy oblečení)

  2. Rozdílný způsob komunikace (nejen na eshopu, ale po celou dobu komunikace včetně té ponákupní)

  3. Efektivní platební metody, nové technologie (například personalizovaný desingér vlastních potisků prostřednictvím aplikace aj…)

  4. Rozdílnou přidanou hodnotu projektu (Pozor!!! nepleťte si přidanou hodnotu se standardy jako rychlé dodání, bezproblémové vrácení zboží aj…)

Jak nad tím přemýšlet?

Pokud vám je 35+ a jste zakladatel projektu pro mladé, je určitě nezbytné okolo sebe ty mladé lidi mít. Protože ačkoliv můžete  být skvělí v definování své cílovky, tak ze zkušeností vím, že mozek náctiletého přemýšlí úplně jinak, než ten váš.

Míchat spolu několik věkových skupin na jednom e-shopu může vyvolat to, čemu se po celou dobu své kariéry bráním. Prodávat na jednom místě všechno, všem a vždy. Dojde k tomu, že na e-shopu budete mít velké množství kategorií, velké množství produktů. A nakonec ani jedna z věkových skupin se na vašem eshopu nebude cítit “jako doma”.

Upřímně..Pokud budu rybář a budu mít svůj věk, očekávat klid a pohodičku, jednoduchý nákup, tak mě těžko ohromí(ba naopak nasere), když budu muset designovat nějaký motiv, když budu muset platit jen přes platby předem a tak dále…

A co je úplně nejhorší, na eshopu najednou budete mít v produktových kategoriích tolik stránek po sobě jdoucích, že se vám zákazníci ztratí v nepřeberném množství možností.

Odborně se tomu říká “výběrová paralýzy” - pokud čelí návštěvník webu, eshopu nebo kamenné prodejny velkému množství možností, znejistí a často nevybere nic a zákazníka z něj neuděláte.

 Takže závěr je takový, že:

  1.  Připravíme produktové portfolio rozdílných typů oblečení. To, co nosí starší lidé, nebude pravděpodobně nosit mladí.

  1. Když se budeme bavit s mladými lidmi, dost možná jim budeme napříč celou komunikací, budeme více neformální, vtipní, až drzí.

  1. Mladí lidé jsou netrpěliví, chtějí mít všechno easy, proto je dobré jim jít naproti a poskytnout jim nákup formou “zábavy” s jednoduchým výsledkem. Nadto je můžete přinutit zapojit mozky a rozvíjet vlastní kreativitu, když jim dáte možnost využít nové technologie k tomu, aby si své oblečení mohli skutečně personalizovat. Jednoduše řečeno, přijít na eshop nahrát nějakou fotku ze svého mobilu (třeba z výletu, z akce s přáteli aj…)

  2. Přidaná hodnota projektu spočívá nejen ve společenském přesahu, kdy každou objendávku připravují lidé s handicapem. Je to záležitost, jenž mladé lidi nezajímá toliko, jako například udržitelnost projektu v oblasti enviromentální (šetrnost k přírodě v případě výroby), kvalitní pracovní podmínky pro zaměstnance ve třetích zemích, kde se například bavlna pěstuje a dále zpracovává. Takže razíme myšlenku, jsme cool, máme trendy kvalitní oblečení, pomáháme lidem s handicapem a nadto ještě dbáme na životní prostředí a fair trade podmínky zaměstnanců.