Reference eshop unlocked4young.cz
V případě třetího e-shopu z rodiny UNLOCKED se potkala úvaha o tom, že už máme pokrytou značnou část naší hlavní cílové skupiny (ženy + muži ve věku 35 let a více + firmy) a to prostřednictvím unlocked.cz a unlocked4work.com. Ale co dál? Trh nabízí další příležitosti.
Ovšem….pokud je zákazníkům 35 a více let, skutečně se chtějí potkávat na e-shopu pro mladé? Každá z těchto cílových skupin očekává něco trochu jiného.
-
Rozdílné produktové portfolio (v tomto případě trandy oblečení)
-
Rozdílný způsob komunikace (nejen na eshopu, ale po celou dobu komunikace včetně té ponákupní)
-
Efektivní platební metody, nové technologie (například personalizovaný desingér vlastních potisků prostřednictvím aplikace aj…)
-
Rozdílnou přidanou hodnotu projektu (Pozor!!! nepleťte si přidanou hodnotu se standardy jako rychlé dodání, bezproblémové vrácení zboží aj…)
Jak nad tím přemýšlet?
Pokud vám je 35+ a jste zakladatel projektu pro mladé, je určitě nezbytné okolo sebe ty mladé lidi mít. Protože ačkoliv můžete být skvělí v definování své cílovky, tak ze zkušeností vím, že mozek náctiletého přemýšlí úplně jinak, než ten váš.
Míchat spolu několik věkových skupin na jednom e-shopu může vyvolat to, čemu se po celou dobu své kariéry bráním. Prodávat na jednom místě všechno, všem a vždy. Dojde k tomu, že na e-shopu budete mít velké množství kategorií, velké množství produktů. A nakonec ani jedna z věkových skupin se na vašem eshopu nebude cítit “jako doma”.
Upřímně..Pokud budu rybář a budu mít svůj věk, očekávat klid a pohodičku, jednoduchý nákup, tak mě těžko ohromí(ba naopak nasere), když budu muset designovat nějaký motiv, když budu muset platit jen přes platby předem a tak dále…
A co je úplně nejhorší, na eshopu najednou budete mít v produktových kategoriích tolik stránek po sobě jdoucích, že se vám zákazníci ztratí v nepřeberném množství možností.
Odborně se tomu říká “výběrová paralýzy” - pokud čelí návštěvník webu, eshopu nebo kamenné prodejny velkému množství možností, znejistí a často nevybere nic a zákazníka z něj neuděláte.
Takže závěr je takový, že:
-
Připravíme produktové portfolio rozdílných typů oblečení. To, co nosí starší lidé, nebude pravděpodobně nosit mladí.
-
Když se budeme bavit s mladými lidmi, dost možná jim budeme napříč celou komunikací, budeme více neformální, vtipní, až drzí.
-
Mladí lidé jsou netrpěliví, chtějí mít všechno easy, proto je dobré jim jít naproti a poskytnout jim nákup formou “zábavy” s jednoduchým výsledkem. Nadto je můžete přinutit zapojit mozky a rozvíjet vlastní kreativitu, když jim dáte možnost využít nové technologie k tomu, aby si své oblečení mohli skutečně personalizovat. Jednoduše řečeno, přijít na eshop nahrát nějakou fotku ze svého mobilu (třeba z výletu, z akce s přáteli aj…)
- Přidaná hodnota projektu spočívá nejen ve společenském přesahu, kdy každou objendávku připravují lidé s handicapem. Je to záležitost, jenž mladé lidi nezajímá toliko, jako například udržitelnost projektu v oblasti enviromentální (šetrnost k přírodě v případě výroby), kvalitní pracovní podmínky pro zaměstnance ve třetích zemích, kde se například bavlna pěstuje a dále zpracovává. Takže razíme myšlenku, jsme cool, máme trendy kvalitní oblečení, pomáháme lidem s handicapem a nadto ještě dbáme na životní prostředí a fair trade podmínky zaměstnanců.